Veelgestelde vragen

-
Waar is de Podium Cadeaukaart inwisselbaar?
De Podium Cadeaukaart wordt door meer dan 300 podia in Nederland als geldig betaalmiddel geaccepteerd. Dat zijn de meeste theaters, danspodia en concertzalen in Nederland. Voor een volledig overzicht kijkt u hier. De Podium Cadeaukaart is alleen te besteden voor de aankoop van toegangsbewijzen voor de podiumkunsten.
-
Hoe lang is de Podium Cadeaukaart geldig?
Het saldo op de Podium Cadeaukaart is drie jaar geldig vanaf aankoop (tenzij expliciet anders vermeld op de cadeaukaart).
-
Hoe veilig is het saldo op mijn Podium Cadeaukaart?
De missie van Podium Cadeaukaart is méér mensen van de inspirerende wereld van theater en concert te laten genieten. We zetten daarom veel in het werk om te garanderen dat alleen de kaarthouder het kaartsaldo van de cadeaukaart daadwerkelijk kan gebruiken.
Zo zijn alle kaarttegoeden ondergebracht bij een aparte Stichting Derdengelden, zodat het kaartsaldo onder alle omstandigheden te besteden blijft. En bij onze inwisselpunten worden aan de kassabalie alleen originele versies van de cadeaukaart geaccepteerd. Online worden alleen kaartnummers mét unieke veiligheidscodes (pincodes) geaccepteerd. Fraudeurs maken zo weinig kans. Wij werken daarnaast uitsluitend samen met legale voorverkoopadressen conform de richtlijnen van Weetwaarjekoopt.nl.
Een cadeaukaart die besteld is via deze website krijgt pas een actief kaartsaldo na 72 uur (heeft u de order niet binnen 72 uur ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice). En onze kaartsaldochecker is beveiligd met een Captcha-code, zodat ook hackers geen toegang krijgen tot het saldo.Uiteindelijk is de kaarthouder er natuurlijk ook zelf verantwoordelijk voor te zorgen dat de cadeaukaart niet in verkeerde handen komt. En zelfs dan bieden we nog een extra service: indien de cadeaukaart vooraf via onze website geregistreerd is, wordt bij diefstal of verlies de oude cadeaukaart geblokkeerd en een nieuwe cadeaukaart met het openstaande saldo toegezonden.
-
Hoe is de veiligheid van levering per post geregeld?
Verzending is 100% veilig. Tijdens verzending per post is het saldo op de Podium Cadeaukaart nog niet actief en heeft de kaart dus geen waarde. Lees de brief die wij met de bestelling meesturen goed door.
-
Verzendinformatie: kosten, levertijd, bezorging
Hoe worden online bestelde Podium Cadeaukaart verzonden? Wat zijn de verzendkosten en wat is de levertijd per product? U leest het allemaal hier.
-
Kan ik een bestelling ook op factuurbasis middels overschrijving betalen?
Dat is mogelijk, maar alleen voor onze zakelijke klanten. Aan het einde van het bestelproces kiest u op ons Buckaroo betaalplatform hoe u wenst af te rekenen. Dat kan middels iDeal, creditcard of overschrijving. Wilt u afrekenen op factuurbasis dan selecteert u 'Overschrijven'. U ontvangt vervolgens een factuur met alle betaalgegevens op uw e-mailadres of u kunt de factuur meteen downloaden. De bestelling wordt uiterlijk binnen 5 werkdagen verzonden na ontvangst van de betaling.
Bestelling vanuit de Rijksoverheid?
Bestelt u vanuit de rijksoverheid en dient u dit te doen via e-facturatie? Stuur dan uw bestelling en de benodigde gegevens naar zakelijk@sptc.nl zodat wij de bestelling voor u kunnen plaatsen. -
Nemen jullie teveel bestelde Podium Cadeaukaarten retour?
Wij nemen teveel bestelde kaarten niet retour. Zie ook artikel 4 van onze Algemene Voorwaarden.
-
Wat gebeurt er met het kaartsaldo dat ik overhoud nadat ik met Podium Cadeaukaart heb betaald?
Het rest-kaartsaldo op de Podium Cadeaukaart blijft beschikbaar zolang de Podium Cadeaukaart geldig is (controleer de geldigheidsduur en vervaldatum met de saldo-checker).
Met het rest-kaartsaldo kun je een volgende aankoop doen. Zo nodig kun je bijbetalen met andere betaalmiddelen, bijvoorbeeld iDEAL of pin.
-
Wat is een veiligheidscode (pincode)? En waar is deze te vinden?
De veiligheidscode wordt gevraagd bij besteding van uw cadeaukaart. Online en aan de kassabalie.
Een veiligheidscode (ook wel pincode genoemd) is een zes-cijfers code en staat vermeld op de achterkant van een fysieke Podium Cadeaukaart onder de grijze kraslaag. Wij raden aan om deze kraslaag niet met metalen voorwerpen weg te krassen, de kans dat de krascode daardoor onleesbaar wordt is groot. Heeft u een digitale Podium Cadeaukaart (e-card) ontvangen, dan vind u de veiligheidscode in de mail.
Is de veiligheidscode na het krassen toch onleesbaar geworden? Stuur een mailtje aan mail@podiumcadeaukaart.nl met een foto van de complete achterkant van uw cadeaukaart. Let erop dat op de foto de streepjescode goed te zien moet zijn en dat we moeten kunnen zien dat de veiligheidscode niet meer leesbaar is. In reactie hierop mailen wij u de veiligheidscode die bij uw cadeaukaart hoort. We streven ernaar uw bericht binnen twee werkdagen te beantwoorden. Wanneer heb je een veiligheidscode nodig? De veiligheidscode is van belang zodra u de Podium Cadeaukaart wilt besteden. Zowel online als aan de kassabalie bij de Podium Cadeaukaart verzilverpunten zal naast het kaartnummer gevraagd worden naar de veiligheidscode (of pincode).
Wat is dan precies een activeringscode?
Een activeringscode activeert het kaartsaldo op fysieke cadeaukaarten die vóór 12 oktober 2020 online zijn besteld en via de post verzonden zijn. Om veiligheidsredenen is dit kaartsaldo niet meteen actief. Lees meer over de activeringscode bij de vraag 'Wat is een activeringscode? Hoe activeert u een Podium Cadeaukaart?'. -
Contact klantenservice Podium Cadeaukaart
Staat het antwoord er niet tussen?
Vul ons contactformulier in. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.Wilt u liever onze klantenservice telefonisch spreken? Dat kan.
Onze klantenservice is op werkdagen tussen 09.00 - 17.00 uur bereikbaar via tel. 040 - 2901667