terug

Problemen bij bestellen of besteden

Wat is een veiligheidscode (pincode)? En waar kan ik deze vinden?

Bij verzilvering van je Podium Cadeaukaart én bij het controleren van je saldo via onze saldochecker wordt naast het 19-cijferige kaartnummer gevraagd naar de veiligheidscode (of pincode). Dit is een 6-cijferige code. 

Bij een fysieke Podium Cadeaukaart vind je de veiligheidscode op de achterkant onder de kraslaag. Wij raden aan om deze kraslaag niet met metalen voorwerpen weg te krassen, de kans dat de krascode daardoor onleesbaar wordt is groot.

Bij een digitale Podium Cadeaukaart (e-card) vind je de veiligheidscode in de mail.

Mijn 6-cijferige veiligheidscode (pincode) is niet leesbaar. Wat nu?

Is de 6-cijferige veiligheidscode (of pincode) na het wegkrassen van de grijze kraslaag onleesbaar geworden? Neem dan contact op. 

Stuur ons een e-mail via onderstaande button. Upload hier een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. In reactie hierop wordt de fysieke cadeaukaart vervangen door een nieuwe digitale e-card.

Stuur ons een e-mail
Wij streven ernaar jouw e-mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Mijn veiligheidscode (pincode) bestaat niet uit 6 cijfers. Wat nu?

De veiligheidscode (of pincode) van een Podium Cadeaukaart hoort uit 6 cijfers te bestaan. Bestaat jouw veiligheidscode uit 4 of 5 cijfers, dan zijn waarschijnlijk de voorloopnullen weggevallen. Probeer vóór jouw code één of twee nullen in te vullen.

Voorbeelden: 
jouw veiligheidscode is 6259: vul bij de saldochecker in 006259.
jouw veiligheidscode is 36259: vul bij de saldochecker in 036259.

Werkt de tip met de voorloopnullen niet? Dan helpen we je verder via ons contactformulier hieronder. 

Stuur ons een e-mail via onderstaande button. Upload hier een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart.

Stuur ons een e-mail
Wij streven ernaar jouw e-mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Waar moet ik mijn kaartnummer invullen als ik mijn Podium Cadeaukaart online wil besteden?

Op de website van het gekozen podium vul je het kaartnummer en de veiligheidscode (of pincode) vaak pas aan het eind van het bestelproces in, bij het kiezen van je betaalmethode. Vul het kaartnummer van Podium Cadeaukaart NIET in bij ‘vouchercode’ of ‘actiecode’, dit veld is bedoeld voor andere vouchers die het theater zelf heeft uitgegeven aan klanten.

Als je hulp nodig hebt bij het online bestellen, neem dan contact op met het betreffende theater. Zij kennen hun eigen website het beste en kunnen je helpen om de bestelling te plaatsen.

Ik probeer mijn saldo online te besteden bij een theater, maar dit lukt niet. Wat nu?
  1. Controleer eerst via onze saldochecker het actuele saldotegoed én de geldigheidsduur van jouw Podium Cadeaukaart. Hiervoor heb je het 19-cijferige kaartnummer en de 6-cijferige veiligheidscode (of pincode) nodig. Deze code vind je op de achterkant van je fysieke cadeaukaart onder de kraslaag of in de e-mail met je digitale Podium Cadeaukaart (e-card).

    Is jouw veiligheidscode onleesbaar? Kijk bij de vraag Mijn 6-cijferige veiligheidscode (pincode) is niet leesbaar. Wat nu?’ in de categorie ‘Problemen bij bestellen of besteden voor een oplossing.
     
  2. Is jouw Podium Cadeaukaart verlopen of heb je het saldo al helemaal gebruikt? Dan kun je deze niet meer online besteden.
     
  3. Staat er een geldig saldo op jouw kaart, maar lukt het online betalen niet op de website van het theater? Dan is de kans groot dat je het kaartnummer niet op de juiste plek hebt ingevuld. Op de website van het gekozen podium vul je het kaartnummer en de veiligheidscode vaak pas aan het eind van het bestelproces in, bij het kiezen van je betaalmethode. Vul het kaartnummer van Podium Cadeaukaart NIET in bij ‘vouchercode’ of ‘actiecode’, dit veld is bedoeld voor andere vouchers die het theater zelf heeft uitgegeven aan klanten.
     
  4. Staat er een geldig saldo op jouw kaart en kom je er niet uit met het online bestellen? Neem dan eerst contact op met het betreffende theater.
     
  5. Kan het theater je niet helpen? Neem dan contact op met onze servicedesk.
Neem contact met ons op.

Stuur ons een e-mail
Wij streven ernaar jouw e-mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Bel ons
Onze specialisten staan voor je klaar. Houd je kaartnummer bij de hand.

Mijn bestelling is mislukt/liep vast bij het theater maar het saldo is wel van mijn Podium Cadeaukaart afgeschreven. Wat nu?

Indien een online bestelling van tickets bij één van onze verzilverpunten, om wat voor reden dan ook, wordt afgebroken tijdens het betaalproces, dan heeft de Payment Service Provider van die website het tegoed van de cadeaukaart afgehaald. Zij zien dat de bestelling niet is afgerond en zullen automatisch binnen 24 uur het saldotegoed terugstorten op de cadeaukaart. Dit kun je controleren via onze saldochecker. Daarna kun je een nieuwe bestelling plaatsen met jouw Podium Cadeaukaart.

Indien je de mislukte bestelling hebt geplaatst met een Apple device, dan raden we je aan om de bestelling opnieuw te plaatsen via een Android of Microsoft device. Apple devices zijn helaas niet altijd compatible met de website van het theater. Soms helpt het ook om te controleren en ervoor te zorgen dat jouw internetbrowser helemaal up-to-date is.

Is het saldotegoed na 24 uur niet automatisch teruggestort op je cadeaukaart? Neem dan contact op met het theater waar je de bestelling wilde plaatsen. Zij zullen het probleem voor je oplossen.

Volgens mij klopt het saldo op mijn Podium Cadeaukaart niet. Kan ik een transactieoverzicht ontvangen?

Wil je een logfile met alle transacties ontvangen van jouw Podium Cadeaukaart? Neem dan contact op via onderstaand contactformulier. 

Stuur ons een e-mail via onderstaande button. Upload hier een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. In reactie ontvang je het transactieoverzicht van jouw cadeaukaart.

Stuur ons een e-mail
Wij streven ernaar jouw e-mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Ik krijg een melding dat mijn Podium Cadeaukaart niet actief is. Wat nu?

Deze melding betekent dat de kaart niet is geactiveerd, dus niet van waarde is voorzien. In zeer uitzonderlijke gevallen kan voorkomen dat de verkopende partij vergeten is om de cadeaukaart te activeren.

Neem contact op met de gever van de cadeaukaart. Als de gever nog een betaalbewijs of activatiebewijs heeft, dan kan hij/zij contact opnemen met het verkooppunt. Op basis van het betaalbewijs kan de verkopende partij dan de cadeaukaart alsnog activeren.

Is de Podium Cadeaukaart via podiumcadeaukaart.nl besteld? Neem dan contact op met onze servicedesk.

Neem contact met ons op.

Stuur ons een e-mail
Wij streven ernaar jouw e-mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Bel ons
Onze specialisten staan voor je klaar. Houd je kaartnummer en ordernummer bij de hand.

Ik krijg een melding dat mijn Podium Cadeaukaart verlopen is. Klopt deze informatie?

Alle transacties van Podium Cadeaukaarten worden realtime op kaartnummer geregistreerd. Zodra je de melding krijgt dat jouw Podium Cadeaukaart is verlopen (of dat het gehele tegoed is besteed), dan klopt deze informatie.

Wil je een logfile met alle transacties ontvangen van jouw Podium Cadeaukaart? Neem dan contact op via onderstaand contactformulier. 

Stuur ons een e-mail via onderstaande button. Upload hier een foto van de complete achterkant van je cadeaukaart. In reactie ontvang je het transactieoverzicht van jouw cadeaukaart.

Stuur ons een e-mail
Wij streven ernaar jouw e-mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Mijn Podium Cadeaukaart is verlopen. Ben ik mijn tegoed nu kwijt?

Als je Podium Cadeaukaart is verlopen, ben je helaas het saldotegoed kwijt. Het saldotegoed op cadeaukaarten mag volgens de wet na 2 jaar verlopen. De Podium Cadeaukaart heeft een extra jaar geldigheidsduur (indien vanaf september 2019 aangeschaft via deze website, bij de aangesloten theaters of in de winkel). Dat betekent dat je, nadat de geldigheidsdatum is verlopen, geen recht meer op het saldotegoed hebt. Het is administratief en juridisch niet mogelijk om het saldotegoed op jouw Podium Cadeaukaart te verlengen en je kunt dus geen aanspraak meer maken op het verlopen saldotegoed.

De Podium Cadeaukaart is een non-profit organisatie en eventuele verlopen tegoeden worden ingezet ter ondersteuning van de sector Podiumkunsten.

Om te voorkomen dat je de cadeaukaart niet op tijd verzilvert, hebben we enkele tips om de geldigheidsdatum niet uit het oog te verliezen.

  • Zet een herinnering in je (digitale) agenda wanneer de geldigheidsdatum van je cadeaukaart dreigt te verlopen.
  • Leg de cadeaukaart bij je computer zodat je ze ziet liggen wanneer je gaat e-shoppen.
  • Maak een (digitale) cadeaukaartmap waarin je alle cadeaukaarten en hun geldigheidsdatums noteert.
Ik ben mijn Podium Cadeaukaart verloren of hij is gestolen. Wat nu?

Heb je je Podium Cadeaukaart vooraf geregistreerd via onze website (en daarmee verzekerd)? Dan ontvang je bij diefstal of verlies gratis een nieuwe drie jaar geldige Podium Cadeaukaart, indien er nog geldig saldotegoed op de kaart staat. Neem contact op met de klantenservice. Zij zullen een controle doen op je persoonsgegevens en wanneer van toepassing een nieuwe kaart toesturen.

Registreer/verzeker hier gratis je kaart.

Neem contact met ons op.

Stuur ons een e-mail
Wij streven ernaar jouw e-mail binnen twee werkdagen te beantwoorden.

Bel ons
Onze specialisten staan voor je klaar.


Kies het onderwerp waar je een vraag over hebt
Bestellen & betalen
Verzending & bezorging
Besteden
Problemen bij bestellen of besteden
Garantie & verzekering
Mijn account
Zakelijk bestellen
Over Podium Cadeaukaart

Wij gebruiken functionele, analytische en tracking cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om jouw ervaring op onze website te verbeteren en om je van relevante advertenties te voorzien.

Aanpassen