Terug naar overzicht

Minnares

Minnaressen worden gezien als vrouwen voor wie de liefde vaak bestaat uit lust en lijden. Maar een minnares is zoveel méér. Mylou Frencken gaat op zoek naar haar ware betekenis.

Een goede minnares: Mylou Frencken wil het graag zijn. Op háár voorwaarden. Op háár manier.

Vroeger was een minnares een vrouw met macht, aanzien, glamour (en een paleisje). Maar waar was de liefde? Minnaressen van nu worden gezien als vrouwen voor wie de liefde vaak bestaat uit lust en lijden. Ze smachten en wachten op hun moment, dat zelden komt. 

Maar een minnares, vindt zangeres en cabaretière Mylou Frencken, is zoveel méér. In deze voorstelling gaat zij op zoek naar haar ware betekenis.

“Vrouwen emanciperen en feminiseren zich een slag in de rondte, terwijl ze intussen tegemoet blijven komen aan mannelijke fantasieën over verleidsters en femmes fatales. Voor mij is een minnares iemand die liefheeft vanuit een eigen behoefte, met vrouwelijke kracht, finesse en speelsheid. Wie wil nou geen goede minnares zijn?” 

Van haar persoonlijke valkuilen en struikelingen in de liefde maakt Mylou geen geheim in Minnares. Openhartig onderzoekt ze de Kunst van het Beminnen, waarbij zij inspiratie, lering en vermaak put uit grote en tragische minnaressen als Madame de Pompadour, Marilyn Monroe, Mata Hari en Monica Lewinsky. Én de vrouw die er met haar eigen man vandoor dreigde te gaan.

Liedjes van Mylou Frencken (ook bekend als zingende barvrouw in de tv-quiz Met het Mes op Tafel en initiator van het Haarlemse Theater de Liefde) werden verschillende keren genomineerd voor de Annie M.G. Schmidt-prijs.

Wij gebruiken functionele, analytische en tracking cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om jouw ervaring op onze website te verbeteren en om je van relevante advertenties te voorzien.

Aanpassen